Visie

Het Buitenhuis ademt zowel binnen als buiten een sfeer uit van huiselijkheid; “Een warm thuis met aandacht voor ieders talenten”

Voorop staat dat de sfeer in huis goed is waarbij ontspanning, plezier en eigen ontplooiing belangrijke componenten zijn. Alledaagse activiteiten kunnen bestaan uit wandelen, spelletjes spelen, filmpjes kijken, muziek maken en luisteren en in de tuin werken. Dansen, zingen en feestjes horen in dit rijtje thuis, evenals een bezoekje aan de bibliotheek, samen sporten of andere weekenduitjes zoals naar de dierentuin of naar het strand. Individuele activiteiten van de bewoners vinden plaats onder begeleiding van mantelzorgers of vrijwilligers.

In de tuin is ruimte voor een schommel en trampoline en er staat een grote tuintafel waar in de zomer aan gegeten kan worden. Er is een mogelijkheid voor het aanleggen van een moestuintje. In de schuur staan de fietsen en tuinmaterialen. De tuin is volledig afgesloten en vanuit het huis kan toezicht op de tuin worden gehouden.

Bij de realisatie van het huis wordt duurzaamheid vooropgesteld. Er wordt gezocht naar zoveel mogelijk duurzame oplossingen, zowel in als om het huis. Hierbij kunt men denken aan isolatie, zonnepanelen, zonneboiler of warmtepomp, afvalscheiding en de voorkeur voor biologische seizoensgebonden producten in de keuken.

Er wordt belang gehecht aan integratie in de wijk. Er zal aandacht zijn voor het opbouwen van een relatie met andere buurtbewoners en waar mogelijk aansluiting gezocht worden bij buurtinitiatieven.

Lees meer over het visieplan >